اربعین شهدای جمهور در تهران و مشهد برگزار می‌شود تأکید استاندار خراسان‌رضوی بر نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در عرصه انتخابات پیش رو ۶۵۰ هزار مترمربع از معابر شهر مشهد از ابتدای سال آسفالت شده است رئیس بازرسی انتخابات خراسان‌رضوی: کارکنان دولت در ساعات اداری حق انجام فعالیت‌های انتخاباتی را ندارند حمله پهپادی مقاومت عراق به ایلات پس از عملیات مشترک با ارتش یمن برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در صداوسیما (۳ تیر ۱۴۰۳) ۸ تیرماه، فرصتی مهم برای میثاق با شهید رئیسی شهادت ۳۵۰ معلم و هشت هزار دانش آموز در غزه رئیس سابق شاباک: خطراتی حیاتی اسرائیل را تهدید می‌کند رسانه رژیم صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است تظاهرات گسترده صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو (۲ تیر ۱۴۰۳) حمله موشکی به شمال فلسطین اشغالی (۲ تیر ۱۴۰۳) دومین مستند انتخاباتی علیرضا زاکانی منتشر شد + فیلم از ستاد‌های انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری در مشهد چه خبر؟ + فیلم (۲ تیر ۱۴۰۳) دومین مستند انتخاباتی پورمحمدی منتشر شد + فیلم قاضی‌زاده‌هاشمی: خانه‌داری باید شغل درنظرگرفته شود توقف پخش مستند تبلیغاتی زاکانی حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه اشغالگران آمریکایی (۲ تیر ۱۴۰۳) ۲۲ متخلف انتخاباتی در فضای مجازی شناسایی شدند (۲ تیرماه ۱۴۰۳) بازدید معاونین سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی از ستادهای انتخاباتی استان در مشهد
سرخط خبرها

جوادی‌حصار: نظام جمهوری اسلامی پزشکیان را به‌خوبی می‌شناسد | مردم رئیس‌جمهوری می‌خواهند که برای همه به میدان بیاید

  • کد خبر: ۲۳۴۸۴۱
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷
جوادی‌حصار: نظام جمهوری اسلامی پزشکیان را به‌خوبی می‌شناسد | مردم رئیس‌جمهوری می‌خواهند که برای همه به میدان بیاید
رئیس ستاد مرکزی مسعود پزشکیان در خراسان‌رضوی گفت: انتخابات پیش رو تاثیرش در سطح جامعه بسیار زیاد و فراگیر است.

به گزارش شهرآرانیوز، ظهر امروز، ۳۱ خرداد ماه، در ستاد مرکزی جبهه اصلاحات خراسان‌رضوی در مشهد، نشست خبری محمدصادق جوادی‌حصار، رئیس ستاد مسعود پزشکیان در خراسان‌رضوی، برگزار شد. 

قرار بود در این نشست خبری، جوادی‌حصار به همراه شهناز رمارم، عضو سابق شورای شهر مشهد و از اعضای جبهه اصلاحات، به صورت مشترک پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشند، اما در نهایت،  جوادی‌حصار به‌تنهایی پاسخگوی سوالات مختلف بود.

جوادی‌حصار در ابتدای این نشست خبری، ضمن حمایت از مسعود پزشکیان و با اشاره به مشارکت مردم در انتخابات اظهار کرد: بعد از اتفاقاتی که در سال‌های اخیر افتاد، مردم با عدم حضورشان در انتخابات اسفند ۱۴۰۲ نشان دادند که از وضعیت راضی نیستند و رأی‌دادنشان را در سرنوشتشان موثر نمی‌دانستند. این انتخابات، انتخاب رئیس‌جمهور بوده و تاثیرش بسیار زیاد و فراگیر است.

وی ادامه داد: جبهه اصلاحات تصمیم گرفت به صورت مشروط شرکت کند و بعد از تاییدصلاحیت آقای پزشکیان از ایشان حمایت کرد. آقای پزشکیان با دو شعار عدالت و انصاف، معتقد است ما کشور را بر اساس قانون اساسی اداره می‌کنیم. قانون اساسی حاصل خون شهیدان و جانبازان و ایثارگرانی است که تلاش کردند که حقوق ملت را در قانون اساسی بگنجانند و قانونی تصویب کنند که همه مردم، خارج از نژاد و رنگ و زبان و ملیت بتوانند زیر پرچم ایران و تابعیت جمهوری اسلامی زندگی کنند، از حقوق اساسی برخوردار باشند و حق و حقوقشان رعایت شود.

باید یک نفر برای همه مردم ایران به میدان بیاید

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به نقش و اهمیت زنان در جامعه بیان کرد: متاسفانه در کشور ما، زنان به عنوان رجل سیاسی شناخته نمی‌شوند. با این شرایط اگر قرار است انتخابات فقط با حضور مردان صورت بگیرد باید شفاف گفته شود. در ۴۵ سال گذشته تاکنون، هیچ زنی نتوانسته است خودش را در معرض رأی مردم در سطح ریاست‌جمهوری قرار دهد. زنان سرپرست‌خانوار مشکلات بسیار بیشتری دارند. به جای حمایت بیشتر، قانون عفاف و حجاب را تعیین و مردم را جریمه می‌کنیم که خلاف قانون اساسی است. بجاست که ما کاندیدایی داشته باشیم که عدالت و انصاف داشته باشد و مردم رئیس‌جمهوری می‌خواهند که در میدان باشد و برای همه مردم ایران به میدان بیاید. در شرایط فعلی این فرد آقای پزشکیان است و از ایشان حمایت می‌کنیم.

باید با جهان رابطه منطقی داشته باشیم

محمدصادق جوادی‌حصار، با اشاره به حضور پرشور در انتخابات تصریح کرد: امیدواریم مردم را به سمت انتخابات پرشور هدایت کنیم و از آنها بخواهیم حتما فکر کنند چرا باید در انتخابات شرکت و به کاندیدا‌های منتخب خود رای دهند. ما باید تمرین گفت‌وگوی سالم و جهت‌دار و رسانه‌ای را شروع کنیم. آقای پزشکیان با انتخاب آقای ظریف به عنوان مشاور و وزیر امورخارجه رویکردشان را نسبت به دیپلماسی خارجی اعلام کردند. رویکرد ایشان این است که ما باید با جهان رابطه منطقی و مبتنی بر منافع ملی داشته باشیم یعنی نه باج بدهیم نه باج بگیریم. دیپلماسی روشن و شفاف هدف آقای پزشکیان است. در عرصه فرا منطقه‌ای، سعی می‌کنیم تنش زدایی کنیم و اقتصاد را از جریان بیرونی خارج و از بیرون تحریم بشکنیم.

اقتصاد را باید به مردم بسپاریم

وی درباره رویکرد اقتصادی اقای پزشکان خاطرنشان کرد: باید از درون انحصارطلبی و رانت‌خواری و اقتصاد خصولتی را بشکنیم و به مردم بسپاریم. اقتصاد ما باید مبتنی بر منافع ملی باشد. به عنوان مثال هرجایی که بتوانیم خرید بهتری کنیم آنجا را انتخاب می‌کنیم. باید اقتصاد آزاد داشته باشیم. برنامه دولت آقای روحانی و خاتمی به سرعت به روز می‌شود و ما نقطه ضعفی در برنامه نداریم.  رویکرد کلی ما در امور خارجه تنش زدایی و حفظ اقتدار کلی در جهان است. برنامه ما در حوزه اقتصاد داخلی، عدالت محوری است و برای رسیدن به این شرایط باید رانت‌خواری در هر بخشی حذف شود. جهت‌گیری ما،  اقتصاد بدون تنش، تولیدی و مناسباتی است.

لازمه حضور مردم پای صندوق ها، صحت و دقت در برگزاری انتخابات است

رئیس ستاد مرکزی مسعود پزشکیان در خراسان رضوی با اشاره به مذاکره اول کاندیدا‌های انتخابات افزود:  در چهار دقیقه اول مناظره، مناظره‌کننده‌ها چاره‌ای جز ارائه چشم‌انداز نداشته و کلی‌گویی کردند. نظر سنجی‌ها حاکی از آن بود که آقای پزشکیان بافت منسجم فکری، فرهنگی و سیاسی داشته و نقد‌های وارد بر اصلاح‌طلبان را نیز می‌پذیرد.

جوادی‌حصار بیان کرد: برای آوردن مردم پای صندوق رای پیش نیاز‌هایی وجود دارد. یکی از عمده‌ترین پیش نیاز‌ها صحت و دقت در برگزاری انتخابات است. دست اندرکاران در عرصه انتخابات تصمیم گرفتند تلاش کنند و نیاز به اطمینان برای مردم ایجاد کنند. از سوی دولت مستقر به ما اعلام شده که تمام تلاشمان را برای انتخابات آزاد و رقابتی می‌کنیم. ما با توجه به سوابق و حاشیه‌های انتخابات گذشته داریم تلاش می‌کنیم و به جوانان و خانواده بگوییم که همه همت خود را گذاشتیم به صورت مسالمت‌آمیز آنها را متقاعد کنیم رای دادن بهتر از رای ندادن است. اگر معترض به شیوه گشت‌ارشاد هستید به نماینده‌ای که رویکردی موافق با نظر شما دارد رای بدهید.
در غیر اینصورت آن طیفی که موافق گشت‌ارشاد هستند می‌روند رای می‌دهند و کاندیدای آنها رئیس‌جمهور می‌شود. اگر عده‌ای بخواهند آقای پزشکیان را به قول آقای خاتمی به تدارکات‌چی تبدیل کنند، او از تمامی امکانات خود استفاده می‌کند که چنین نشود.

نظام جمهوری اسلامی، پزشکیان را می‌شناسد

وی عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی آقای پزشکیان را می‌شناسد و چشم بسته ایشان را تایید نکرده است. نظام می‌داند پزشکیان، مردی دلداده مردم و پاکدست بوده و برای آوردن پزشکیان قمار نکرده است. من تصور می‌کنم حاکمیت به منش و مرام و اعتقاد او آشنایی دارد. من معتقدم آقای پزشکیان رئیس‌جمهور برازنده این منظومه سیاسی داخلی و خارجی است.

رئیس ستاد مرکزی مسعود پزشکیان در خراسان رضوی یادآور شد: در اصل ۹ قانون اساسی به مسئله امر به معروف و نهی از منکر اشاره شده و هیچ کس در کشور حق ندارد به بهانه امنیت ملی و شرعی و قانونی آزادی‌های مطرح شده را سلب کند. قانون اساسی شفاف می‌گویید مردم آزادند و هیچ مرجعی جز مجلس حق قانون‌گذاری ندارد. مسئله امر به معروف و نهی از منکر جز فروع ماست و همه مجتهدین معتقدند اگر امر به معروف و نهی از منکر از جانب ناهی موجب مفسده شود هیچ وجوب شرعی ندارد.

جوادی‌حصار خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد در کشور یک نظر فقهی اعمال شود از سوی رهبری است. قرار نیست کشور ملوک و طوایفی اداره شود امام جمعه شهری تعیین کند که موسیقی و کنسرت برگزار نشود. نظر فقهی رهبری در تمام کشور یکسان است و هیچ یک از نمایندگان ولی فقیه نمی‌توانند برای خود قانون‌گذاری مجزا کنند.

ترن توسعه کشور در سرازیری است

وی گفت: ترن توسعه در کشور در سرازیزی است. به عنوان مثال حجم مبادلات اقتصادی ما در خراسان رضوی با افغانستان است. ما هنوز نتوانستیم عمده‌ترین مسیر ترانزیتی خود را توسعه و گسترش دهیم. ما می‌خواهیم بستر‌ها فراهم شود بسترسازی کار بسیار سختی است. من اگر اقای پرشکیان رئیس‌جمهور شوند از ایشان مطالبه‌گری می‌کنم.

رئیس ستاد مرکزی مسعود پزشکیان در خراسان رضوی در رابطه با محدودیت‌های گردشگری در ایران گفت: اگر گشایش‌هایی ایجاد شود تا گردشگران خارجی به ایران سفر کنند، از صنعت گردشگری می‌توانیم جایگزین نفت ایجاد کنیم، اما می‌گوییم که اگر می‌خواهید وارد مرز ایران شوید اول حجاب را رعایت کنید و سپس وارد شوید. در دوره پیامبر نیز اینگونه نبوده و یهودی‌های آن دوره نیز در مدینه و مکه حجاب به معنای امروزی بر سر نمی‌کردند و تنها پوششی داشتند که آنها را متایمز از دیگران کند. اگر می‌خواهید توسعه پیدا کنید یکی از راه‌ها، گشایش در‌های کشور به روی گردشگران خارجی است.

پزشکیان به مشهد می‌آید

جوادی‌حصار افزود: آرای خاکستری دو دسته بوده و بخشی کمرنگ و قسمتی پررنگ است. قسمت پررنگ به راحتی تکان نخورده و اگر بتوانیم این قسمت را از حوزه براندازی به حوزه گفتمان‌سازی بیاوریم، ما برنده‌ایم؛ آبشخور گفتمانی این بخش رسانه داخلی نیست. باید با قشر خاکستری کمرنگ‌تر که به واسطه عملکرد این دولت و وعده دولت دیگر ناراحت هستند گفتگو کنیم.

وی با اشاره به لغو برنامه اقای ظریف در دانشگاه فردوسی بیان کرد: اتفاق خاصی پیش نیامده و صرفا یک ناهماهنگی صورت گرفته و امیدواریم طی هفته آینده بتوانیم ایشان را به مشهد دعوت کنیم. اقای پزشکیان در ۶ تیر ماه به مشهد می‌آیند  و در سالن شهید بهشتی با مردم دیدار می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->